sobota, 14 grudnia 2019

Świąteczne Q&A

   Mamy już prawie połowę grudnia i Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Dla mnie to wyjątkowy czas, który spędzam z rodziną i najbliższymi mi osobami. W ogóle ten miesiąc jest dla mnie wyjątkowy nie tylko ze względu na Święta i Sylwestra. W tym miesiącu kilka osób z mojej rodziny ma swoje urodziny (w tym ja :D ). W wigilię urodziny ma jeden z moich kuzynów, w pierwszy dzień Świąt urodziny obchodzi jego mama. Zaraz po świętach, bo 27 grudnia kolejne urodziny obchodzi mój P <3 a ja na urodziny wybrałam sobie dzień tuż przed Nowym rokiem czyli 30 grudnia ;). "Wybrałam sobie" bo mama miała termin na 10 stycznia :P

   Nie jestem jeszcze na tyle wprawioną "blogerką", żeby brać udział w wyzwaniu "Blogmas 2019" a dodatkowo od dłuższego czasu cierpię na permanentny deficyt czasu więc zdecydowałam, że odpowiem na Świąteczne Q&A. Uznałam, że będzie to miłą odmianą i ciekawostką :)

No to zaczynamy!

CZY ODLICZASZ DNI DO ŚWIĄT?
   Zupełnie nie. Jako dziecko co roku miałam czekoladowy kalendarz adwentowy ale już od dawna nie odliczam dni do Świąt. Może gdybym to robiła, nie kupowałabym prezentów na ostatni moment :P

KIEDY ZACZYNASZ PRZYGOTOWANIA DO BOŻEGO NARODZENIA?
   Święta zawsze spędzam u rodziców więc moje przygotowania zaczynają się z chwilą przyjazdu do domu rodzinnego. W tym roku będzie to 23 grudnia.

CO LUBISZ ROBIĆ PODCZAS PRZERWY ŚWIĄTECZNEJ?
   Od kiedy pracuję na pełen etat (czyli praktycznie od kiedy skończyłam szkołę średnią) przerwa świąteczna mnie nie dotyczy i w drugi dzień świąt muszę wrócić do Gdyni. Między świętami a sylwestrem zazwyczaj pracowałam. W tym roku mam wolne aż do nowego roku i zamierzam spotkać się ze wszystkimi znajomymi, z którymi dam radę się spotkać :)

WOLISZ WIGILIĘ CZY PIERWSZY DZIEŃ ŚWIĄT?
   Nie umiem wybrać. Wigilia jest wyjątkowa. Przepełnia mnie takie uczucie, którego nie umiem opisać. Spokój, szczęście, miłość, ekscytacja i takie jakby przejęcie. Uwielbiam to, jak wszyscy się krzątają. Każdy wie, co ma do zrobienia. Samej kolacji wigilijnej zawsze towarzyszą łzy wzruszenia, i miłość. Uwielbiam ten wieczór.
Z kolei pierwszy dzień świąt to istne wariactwo. Do naszego domu zjeżdża się cała najbliższa rodzina. Dziadkowie, wujostwo, kuzynostwo z dziećmi. Ponad 20 osób przy jednym stole. Jesteśmy ze sobą bardzo zżyci i wykorzystujemy każdą możliwą okazję do tego, by się spotkać, porozmawiać, śmiać się razem. W domu jest gwarno i wszędzie biegają dzieci. Zawsze po tym dniu jestem na maksa zmęczona ale jednocześnie bardzo szczęśliwa :) (Ps. drugi dzień świąt różni się od pierwszego tylko tym, że zmieniamy domostwo :P )

WYPATRUJESZ PIERWSZEJ GWIAZDKI?
   Nie. Bardziej wypatruję pierwszych płatków śniegu ;)

CHODZISZ CO ROKU NA PASTERKĘ?
   Jestem bardzo sceptycznie nastawiona do instytucji kościoła więc raczej stronię od uczestnictwa w takich uroczystościach. Ale oczywiście, jak pewnie wiele młodych ludzi, chodzę na "pasterkę" do knajpki żeby spotkać się ze znajomymi :)

JAKIE PREZENTY LUBISZ DOSTAWAĆ?
   Najbardziej lubię te przemyślane i takie, które ktoś wybrał specjalnie dla mnie. Lubię prezenty praktyczne i nie obrażam się, jeśli dostanę np nowy blender czy coś, co przyda mi się w domu. Ale chyba najbardziej lubię prezenty kosmetyczne.

UBIERASZ SIĘ ODŚWIĘTNIE CZY SPĘDZASZ ŚWIĘTA W PIŻAMIE?
   No pewnie, że się stroję :D Full makeup, sukienka i... ciepłe bambosze :D

JAK WYGLĄDA TWÓJ POKÓJ PODCZAS OKRESU ŚWIĄTECZNEGO?
   Odkąd wyprowadziłam się z domu nie miałam w zwyczaju stroić swojego pokoju czy wynajmowanego mieszkania. Nie wprowadzam klimatu świąt bo i tak wyjeżdżam do rodziców ;)

JAK WYGLĄDAJĄ ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA W TWOIM DOMU?
   Można by było napisać o tym książkę :P  Moje święta upływają w towarzystwie rodziny, wśród rozmów, śmiechu i masy jedzenia. Każde są inne i każde wyjątkowe.

CZY MASZ JAKIEŚ WESOŁE WSPOMNIENIA ŚWIĄTECZNE?
   Mnóstwo. Przy takiej ilości ludzi w koło ciężko nie mieć wesołych wspomnień. Od przewracających się choinek, wojen na śnieżki przez nocne spacery w śniegu do genialnych pomysłów mojej siostry, a ma do tego talent. Pewnego roku powiedziała coś w stylu: "jest Wigilia, mamy jeszcze trochę czasu do kolacji, bierz farbę i maluj mi włosy na jasny blond!" To nic, że pierwszy raz malowałam komukolwiek włosy i to nic, że moja siostra miała długie, gęste włosy w kolorze ciemnego blondu... to nie mogło się udać, i się nie udało :P autentyk, z którego śmiejemy się do dziś.

CO NAJBARDZIEJ LUBISZ W ŚWIĘTACH?
   Chyba ten czas spędzony z rodziną, te wzruszenia podczas łamania się opłatkiem i składania życzeń. Tą radość z prezentów a przede wszystkim to, że jesteśmy razem i dom jest przepełniony miłością :)

CZEGO NIE LUBISZ W ŚWIĘTACH?
   Nie będę oryginalna i napiszę, że komercji i obłudy w socjal mediach. A przecież nie o to w tym wszystkim chodzi.

MASZ JAKIEŚ ŚWIĄTECZNE TRADYCJE?
   Owszem, mam. Pierwszą jest to, że choinkę ubiera tata :) Druga tradycja w sumie nie jest tak długa ale narodziła się jakoś tak naturalnie i wszyscy ją naturalnie przyjęli :) Po skończonej kolacji, jako najmłodsza z rodziny sięgam pod choinkę i radośnie rozdaję prezenty wszystkim w koło. Zawsze na tą okazję mam przygotowaną jakąś ozdobę. Rogi renifera (jak na zdjęciu na górze), śnieżynkę z krepy czy czapkę mikołaja. W tym roku będę miała małego pomocnika i już nie mogę się doczekać :)

JAKĄ BĘDZIESZ MIEĆ W TYM ROKU CHOINKĘ?
   Jak zawsze żywą :)

JAKI KOLOR LAMPEK CHOINKOWYCH LUBISZ?
   Jest to dla mnie bez znaczenia o ile wszystkie ozdoby do siebie pasują. Jestem estetką i lubię, gdy wszystko ze sobą ładnie wygląda.

WOLISZ DAWAĆ CZY DOSTAWAĆ PREZENTY?
   Trudne pytanie. Wiadomo, że lubię dostawać prezenty, ale chyba jednak bardziej lubię je dawać. Uwielbiam patrzeć na tą ciekawość i radość z otwieranego prezentu. Zdecydowanie sprawia mi to wiele więcej radości :)

JEŚLI W TYM ROKU MOGŁABYŚ DAĆ PREZENT TYLKO JEDNEJ OSOBIE, KTO BY TO BYŁ?
   Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. W takim przypadku dałabym prezent Jaśkowi. Kocham tego małego łobuza i wszystko bym dała za jego uśmiech <3

JAKI JEST NAJFAJNIEJSZY PREZENT, JAKI KIEDYKOLWIEK DOSTAŁAŚ?
   Oh! Moje pierwsze pędzle z Real Techniques! Sama je sobie wybrałam i tak bardzo nie mogłam się doczekać kiedy pierwszy raz zrobię sobie nimi makijaż. Przebierałam nóżkami i cieszyłam się jak dziecko :D Swoją drogą, służą mi do dziś ;)

POSIADASZ KALENDARZ ADWENTOWY?
   Nie mam. Nie czuję potrzeby liczenia dni.

CO BYŚ CHCIAŁA DOSTAĆ W TYM ROKU?
   Szczotkę z Nested Brushes, Paletę Huda Beauty The New Nude albo... nie wiem :P Prawdę mówiąc ucieszyłabym się z bonu upominkowego do jakiegoś sklepu z kosmetykami <3

CZY KIEDYKOLWIEK ZBUDOWAŁAŚ DOMEK Z PIERNIKA?
   Nigdy nie piekliśmy pierników więc nie.

GDYBYŚ MOGŁA WYBRAĆ, GDZIE SPĘDZIŁABYŚ ŚWIĘTA?
   Nie ważne gdzie. Ważne z kim <3 Gdziekolwiek by to nie było, zabrałabym moją rodzinę.




Jestem bardzo ciekawa, jak to wygląda u Was ;)



Moi drodzy,

Nie wiem, czy przed Świętami Bożego Narodzenia napiszę jeszcze jakiś post dlatego chciałabym złożyć Wam z tej okazji najlepsze życzenia. Przede wszystkim zdrowia i szczęścia. Żebyście spędzili ten czas tak, jak chcecie i z kim chcecie. Żebyście znaleźli spokój w sercu i żyli w zgodzie ze sobą.


<3

104 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe pytania, jak i odpowiedzi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne odpowiedzi, praktyczna z Ciebie osóbka :-) Życzę Ci radosnych świąt i udanej imprezy urodzinowej !

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne q&a. Przerwa świąteczna, kiedy to było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie :P ja w tym roku wyjątkowo mam wolne :D

      Usuń
  4. U nas też zawsze żywa choinka☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam zapach żywej choinki w czasie świąt <3

      Usuń
  5. Ciekawe pytania i bardzo podobają mi się Twoje odpowiedzi... bardzo. Wiele z tych odpowiedzi mogłoby należeć do mnie :)))
    U nas też święta i nowy rok urodzinowe :D Moja córcia drugiego dnia świąt, a ja obchodzę urodziny pierwszego stycznia... i to w tym roku bardzo okrągłe ;))
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że podobają Ci się odpowiedzi :) To wszystkiego najlepszego dla Ciebie i córci :) :* moje okrągłe będą w przyszłym roku :D

      Usuń
  6. Ja podobnie, nie odliczam dni, nie posiadam też kalendarza. U mnie nie ma jakiś wielkich przygotowań, samo to że jestem z bliskimi mi wystarcza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, to że jestem z rodziną jest najważniejsze :)

      Usuń
  7. Ojej jak miło było Ciebie poznać :) Wiele cech mamy podobnych, mimo, że dzieli nas spora róznica wieku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja odliczam dni czekoladkami w kalendarzu, jako dziecko tego nie robiłam, dopiero jako dorosła zaczęłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie też święta wyglądają inaczej odkąd się wyprowadziłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście u moich rodziców od lat niezmiennie :)

      Usuń
  10. Strasznie szybko leci ten czas. Ja odliczłam dni do świąt chyba nawet w liceum bo wtedy nie trzeba było iść do szkoły.:D

    OdpowiedzUsuń
  11. JA również na Święta jadę do rodziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta to dobra okazja żeby się spotkać z rodziną :)

      Usuń
  12. Bardzo fajny post i bardzo mi się podobają Twoje odpowiedzi 😀(ten o pasterce i ten świątecznym stroju najbardziej mi się podobają 😉)
    Widzę że w wielu kwestiach, mamy takie samo podejście- nawet daty urodzenia (choć ja jestem z końca listopada 😉)
    Gdyby nie było okazji również życzę Ci spokojnych, radosnych Świąt Bożego Narodzenia 😘🎄
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świąteczny outfit z ciepłymi bamboszami to moja coroczna tradycja :D
      Wesołych :*

      Usuń
  13. Żeby tak jeszcze śniegu trochę spadło... :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny pomysł na post! Miło mi poznać Cię nieco bliżej :) Dla mnie, Święta Bożego Narodzenia, to najbardziej magiczny czas w roku i już nie mogę się ich doczekać! :)
    Życzę Ci spokojnych, radosnych, pięknych Świąt! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana! Oby te Święta były tak magiczne, jak sobie wymarzysz <3

      Usuń
  15. Też mamy zazwyczaj żywą choinkę:) Bardzo ciekawy wpis, wesołych świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo sympatyczna z Ciebie osoba :) Świetny wpis :) Ja też mam co roku żywą choinkę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla święta to tak naprawdę jedyny czas w roku na spędzenie ich z całą rodziną, dlatego je obchodzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! w ciągu roku wszyscy zabiegani, zajęci swoimi sprawami. To chociaż w Święta można się zatrzymać i spędzić czas z bliskimi :)

      Usuń
  18. my choinkę mamy teraz na dworze;p nie ubieramy w domy

    OdpowiedzUsuń
  19. Również lubię dawać prezenty, tak jak mówisz ciekawość drugiej osoby bezcenna ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne pytania świąteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super, że zrobiłaś akcje Q&A, ja tez rzadko robie tego typu akcje ale chyba sie skusze bo w sumie moze byc fajna zabawy z tym :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna zabawa a dla mnie to też post odrobinę sentymentalny :D

      Usuń
  22. Super jest to Q&A! Święta z rodziną są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie w tym roku święta są wyjątkowe. Po pierwsze bo znów je obchodzę. Dwa poprzednie lata to były ciągłe pobyty w szpitalu i ratowanie mojej mamy. Choinka już ustrojona, prezenty pokupowane i upieczone mam już też pierniki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każde święta są wyjątkowe :) mam nadzieję, że w tym roku będzie spokojniej. ja jeszcze dziś będę szukać ostatnich prezentów :P

      Usuń
  24. Bardzo fajne Q&A :) Ja też jako najmłodsza rozdaje prezenty :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w przyszłym roku przekażę tę rolę obecnie najmłodszemu z rodziny - mojemu 1,5 rocznemu siostrzeńcowi :D

      Usuń
  25. Mam podobnie jak Ty z tym komercyjnym podejsciem do Świąt - psuje to klimat Świąt. Podobnie jak Ty w Swięta do stołu wigilijnego zasiadam ładnie ubrana :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie, że odpowiedziałaś przynajmniej na nasze pytania! pozdrawiam i wesołych świąt <3

    OdpowiedzUsuń
  27. O jaka super odsłona Q&A :)
    Lubię czytać na temat świąt. Ja niestety też nie mam przerwy świątecznej i muszę pracować :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja mam w tym roku wolne! pierwszy raz od nie pamiętam kiedy :D

      Usuń
  28. Bardzo fajne Q&A ;) Wesołych świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post :) Bardzo ciekawe pytania, ale odpowiedzi- jeszcze ciekawsze :) Prawdą jest że co dom to inny obyczaj i chodź święta mają swoją tradycję to każdy z nas może je obchodzić inaczej :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) to prawda, w każdym domu jest inaczej ale w każdym jest na pewno pięknie i równie magicznie :)

      Usuń
  30. To będziecie śpiewać i śpiewać "100 lat" :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziekuję za odwiedziny u mnie na blogu. Wpadam z rezwizytą i chyba zagoszczę tutaj na dłużej :)

    Bardzo przyjemny wpis - ciepły, szczery... ja nigdy nie miałam takiego kalendarza i nie odliczałam dni do Świat ale uwielbiałam je... Świeta były i są magiczne.. nadal je uwielbiam i nie upłycam do wszechobecnej komercji ;0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja staram się odciąć od tej komercji jak najbardziej się da :) bo to ma być czas spędzony z rodziną i nie liczy się to jak drogie czy modne prezenty znajdą się pod choinką. Dziękuję za odwiedziny I zapraszam częściej :)

      Usuń
    2. Dokładnie... dokładnie... prezenty to tylko przedmioty materialen.. one dzisiaj są a jutro ich nie ma... to rodzina i wspomnienia pozotają na zawsze ;)

      Dziękuję za zaproszenie ;)

      Usuń
  32. Ciekawe cz w tym roku będzie nam dane zobaczyć śnieg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem Jak u Ciebie ale u mnie śniegu nie było :P

      Usuń
  33. Świetny post i fajnie było Cie poznać :) Święta u mnie tez rodzinie i tez lubię się wystroić :P
    Ps. dzięki za odwiedziny :)
    pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) dobrze się czasem wystroić :D

      Usuń
  34. Ja też uwielbiam ten wyjątkowy czas który mamy w tej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajne świąteczne odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Pełny makijaż, sukienka i ciepłe bambosze to całkiem urocze zestawienie ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS Dzięki za życzenia. Wszystkiego najlepszego ;).

      Usuń
    2. Haha! Też tak uważam :D w tym roku też nie mogło być inaczej :D

      Usuń
  37. I see you really like Christmas!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo mi się podoba ten tag :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo ciekawy post, pierwszy raz taki czytam :)
    Świeta to magiczny i wyjątkowy czas. Ja też czekam zawsze na pierwszy śnieg bardziej niz na pierwsza gwiazdkę.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo mi się spodobała taka forma wypowiedzi. Można się wiele o Tobie dowiedzieć :) Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

    OdpowiedzUsuń
  41. Buziaki:* I wszystkiego co najlepsze na Święta kochana:*

    OdpowiedzUsuń
  42. Zgadzam się z Tobą, że święta nieważne gdzie się spędza tylko ważne z kim :)
    Życzę zdrowych, spokojnych oraz Wesołych Świąt!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Na moim blogu tez zbyt dużo świątecznosci nie udzieliłam z powodu braku czasu ale Q&A jest fajny akcentem świątecznej atmosfery :) Na wszystkie pytania Ci nie odpowiem ale u mnie trochę podobnie jest z tym, że jadę do rodziny na święta i tam pomagam przygotować. Co roku gdzie indziej, raz u rodziców, raz u teściów. Mimo iż w swoim mieszkaniu świąt nie spędzam i tak muszę choinkę ustroić ;p Nie duża, sztuczna ale jest, lampki po pokojach też :) Święta to najbardziej wzruszający czas :) Życzę Ci Kochana, żeby i te takie były pełne ciepła i miłości, a w Nowym Roku spełnienia marzeń :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta były bardzo piękne i dały mi dużo radości :) nawet się nie spodziewałam, że tak będzie. Zupełnie nieświadomie jednym prezentem spełniłam marzenie z dzieciństwa mojego szwagra i dawno nie widziałam takiej radości z prezentu. Aż się wzruszam na samą myśl o tym :) W przyszłym roku na pewno mieszkanie będzie bardziej udekorowane :)

      Usuń
  44. Fajne są takie święta w dużym gronie. A co do domku z piernika w tym roku zmierzyłam się z tym wyzwaniem i wyszedł super :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Żywa choinka to jest to! Ja również nie odliczam dni do Świąt, pamiętam że jako dziecko tak robiłam, ale teraz czas pędzi nieubłaganie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet się nie obejrzałam A już jest po wszystkim. Zaraz nowy rok i zaczynamy odliczanie od początku :P

      Usuń
  46. Ale fajnie, że tyle osób w rodzinie ma urodziny w grudniu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza rodzina w większości jest podzielona na pół. Połowa ma urodziny w kwietniu A druga właśnie w grudniu :P oczywiście są wyjątki bo mamy też i czerwiec i lipiec ale grudzień i kwiecień dominują u nas ilością urodzonych :D

      Usuń
  47. Uważam, że Wigilia powinna być dniem wolnym od pracy, Sylwester też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania. W przypadku kiedy np Święta spędzasz u rodziny 200 km od miejsca, w którym mieszkasz a w Wigilię musisz pracować to totalny dramat... A sylwester... w zeszłym roku pracowałam i byłam na nogach od 6.00 i zgadnij co... razem z P zasnęliśmy krótko po północy xD tak byliśmy zmęczeni

      Usuń
  48. A więc spóźnione wszystkiego najlepszego!
    Faktycznie, masz bardzo imprezowy grudzień :)

    Ja też w tym roku nie odliczałam do świąt.
    Ale w zeszłych latach robiliśmy sobie z moim A kalendarze adwentowe (handmade). Możliwe, że w przyszłym roku do tego wrócimy, bo w sumie to było fajne. W tym roku trochę nam zabrakło czasu.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz :) niedługo wpadnę z rewizytą ;)

Copyright © in progress , Blogger