sobota, 30 listopada 2019

FOTOMODELING PART 4 - DK FACTORY

Czołem kochani! Cyklicznie przeszukuję moje zdjęciowe archiwum, żeby przygotować wam kolejny "fotomodelkowy" post. Mimo, że mam na dysku foty, które chciałabym wam pokazać "teraz zaraz już" to opieram się pokusie i posty pojawiają się w kolejności chronologicznej ;) W dzisiejszym poście pokażę wam zdjęcia, które powstały w 2013 roku w Bydgoszczy. Jest ich niewiele bo więcej było śmiechów, rozmów i picia wina niż samego robienia zdjęć ale wśród tych niewielu zdjęć jest jeden portret, który uwielbiam po stokroć! Zapraszam :) 

Studiując zaocznie często nocowałam u moich znajomych z liceum, którzy studiowali w Bydgoszczy dziennie. Zawsze wieczorami mieliśmy okazję, żeby spędzić ze sobą trochę czasu, pośmiać się i czasem czegoś się napić. Takie były uroki pierwszych lat studiów ale świetnie to wspominam. Dzięki Wojtkowi (jednemu z moich licealnych przyjaciół) poznałam jego chłopaka, Daniela, autora dzisiejszych zdjęć. Daniel studiował wtedy na Wydziale Sztuk Pięknych w Toruniu a fotografia oraz retusz były w kręgu jego zainteresowań. Po kilku spotkaniach ustaliliśmy, że musimy zrobić razem coś fotograficznego a pomysłów miał mnóstwo. Zgodnie z tym któregoś wieczoru po zajęciach stanęłam w progu jego mieszkania z dużą butelką wina i dwiema torbami ciuchów, dodatków i akcesoriów do makijażu... było tego zdecydowanie więcej, niż potrzebowaliśmy :P

Nie myślcie proszę, że alkohol podczas sesji lał się strumieniami :P pierwsza lampka została zapełniona tylko po to, żeby zrobić z nią zdjęcia. Ogólnie rzecz biorąc picie alkoholu podczas sesji zdjęciowej może się okazać nie tak dobrym pomysłem. Oczywiście, wypicie jednej lampki nie wpłynie negatywnie na sesję ale większe ilości mogą być zgubne. Wydawać by się mogło że po alkoholu modelka się wyluzuje i będzie lepiej pozować bo nie będzie się stresować i spinać. Otóż niekoniecznie. Rozluźnienie jest pewne ale może się zdarzyć, że taka modelka rozluźni się za bardzo lub np wzrok będzie jej uciekał na boki albo nie będzie do końca kontrolować mimiki czy ciała. Fotograf w takich sytuacjach także nie pozostaje wolny od skutków picia alkoholu. Widziałam takie sesje na własne oczy i o ile nie było to planowane i "pożądane" to efekty takiej współpracy najczęściej nie zachwycały. Choć oczywiście... co kto lubi ;)

Wracając do sesji... uważam, że była wyjątkowa. Czemu? Sama nie wiem. To pierwsza moja współpraca z Danielem ale atmosfera była bardzo luźna. Tak jakbyśmy się znali od zawsze :) Wojtek i Daniel do dziś są razem i uważam, że stanowią świetną parę. Uwielbiam ich za to, jacy są <3

Zrobiłam pierwszy makijaż w kolorach czerwieni i złota, Daniel z Wojtkiem przygotowali lampy, blendy i aparat i mogliśmy przystąpić do pracy :) z ciekawostek powiem Wam, że koszulka była w rozmiarze L i na plecach była spięta spinaczami do papieru :P jak to mówią... potrzeba matką wynalazku.




No i wspomniane zdjęcie  lampką wina :)



Co chciałabym doradzić początkującym modelkom to to, żeby zawsze, ale to ZAWSZE na sesje ubierały cielistą bieliznę! Jak widać mam ubrany czarny biustonosz i równie ciemne majtki, co pod białą koszulką bardzo się odznacza. Oczywiście, nie jest to coś, z czym wprawiony retuszer przy małej pomocy Photoshopa sobie nie poradzi ale po co? Im mniej pracy przy obróbce, tym szybciej zobaczycie gotowe zdjęcia. A dodatkowo bedziecie odbierane bardziej profesjonalnie ;)


Ok, wracamy do zdjęć. Szybka zmiana stylizacji i delikatna zmiana fryzury i mamy pierwszy portrecik



Kiedy umawialiśmy się na tą sesję i omawialiśmy pomysły Daniel od początku mówił, że chce zrobić mi zdjęcie w prostych włosach. Przez to, że moje włosy są z natury kręcone i nigdy ich sama nie prostowałam to raczej bardzo niezdarnie posługiwałam się tego typu urządzeniami. O ile dobrze pamiętam, włosy prostował mi Wojtek i jak zobaczycie, zrobił to całkiem nieźle :D 
Ja w tym czasie zajęłam się zmianą makijażu. Tym razem mocne ciemne oko i sztuczne rzęsy, które przyklejał mi Daniel :D (do dziś nie potrafię sama sobie przykleić rzęs. co innego komuś ;) ) wybrałam do tego moje ulubione wtedy kolczyki z piór. Bardzo lubię to zdjęcie, ponieważ przez te opadające ramiączka i roztrzepane włosy wydaje się takie nieidealne a jednak wyszło genialnie.


Do kolejnych zdjęć podkręciłam trochę  makijaż wyprowadzając go nieco w górę plus matowe, różowe usta. Do tego kołnierzyk "handmade" by babcia i mamy kolejny portret.



I czas na ostatnie, ale za to moje ulubione zdjęcie z tej sesji. Wiele osób (nawet z mojej najbliższej rodziny) mnie nie rozpoznało. Moim zdaniem w przypadku tego zdjęcia wszystko (no wszystko poza moimi brwiami :P) świetnie ze sobą zagrało. Dzięki temu zdjęciu pokochałam moją linię żuchwy, na której punkcie miałam ogromne kompleksy.



I to jest to, co lubię w modelingu. Mogę wcielić się w dowolną rolę, przybrać dowolną twarz i bawić się tym. Ktoś z was w komentarzu pod jednym z modelingowych postów stwierdził, że podczas sesji jest się w pewien sposób aktorem i ja się z tym w zupełności zgadzam.

Muszę się przyznać, że jestem sentymentalna i taka podróż do tych momentów jest dla mnie bardzo przyjemnym doświadczeniem.

Na dziś to tyle :) Na szczęście to nie jedyna sesja z Danielem ale oczywiście wszystko po kolei ;) Mam nadzieję, że podobają wam się zdjęcia i moja mała retrospekcja. 

119 komentarzy:

  1. Świetne zdjęcia, bardzo pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :) cieszę się, że zdjęcia się podobają ;)

      Usuń
  2. Bardzo dobre zdjęcia. Podoba mi się to światło. Coś innego

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieliste też czasem przebijają... ;-( Ale fakt, że znacznie mniej niż czarne, to nawet nie ma porównania.

    Jeszcze wkurzające bywa to, że ubrania, które wydają się dobrze leżeć i być gładkie, na zdjęciach ubrania czasem wychodzą pomięte, wygniecione. Sama mam taką sesję za sobą ;-)

    Ale na szczęście wiele można poprawić w post processingu! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak ;) to zależy od ubrania, światła itp. z ciuchami jest dużo problemów :P czasem jak ciuch jest dopasowany to bielizna płata figle. bo niby jest ok a na zdjęciu wpija się w ciało i brzydko wygląda :P same problemy :D
      Postprocessing to jedyny ratunek w takich wypadkach :D

      Usuń
  4. Naprawdę świetna sesja. Zdjęcia przyciągają uwagę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe fotki :D Mi najbardziej podoba się ta na której masz kolczyki piórka :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Te ostatnie zdjęcia, mi się najbardziej podobają - nie wiem czy to zasługa makijażu (uwielbiam taki make up 😍), czy kolczyków (do takich mam słabość 😉)
    Rzeczywiście, lepiej nie ryzykować picia alkoholu ,przed sesją 😄
    Do swojej pierwszej sesji zdjęciowej, też mam sentyment 😃
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbym miała pomyśleć, to wyszłoby że do każdej sesji mam sentyment 😅 cieszę się że zdjęcia się podobają 😊

      Usuń
  7. To ostatnie zdjęcie jest rzeczywiście super, wcale się nie dziwię, że należy do Twoich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że i Tobie się podoba. Jest w tym zdjeciu cos intrygującego :)

      Usuń
  8. Śliczne zdjęcia i rewelacyjna była ta twoja sesja :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać, że sesja udana :) przepiękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnie zdjęcie jest mega :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię to zdjęcie więc cieszę się, że i Tobie się podoba :)

      Usuń
  11. Makijaże i fryzury zmieniają Cię bardzo:-) Świetne rady!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ale to chyba dotyczy każdej z nas ;) czasem wystarczy lekko zmienić makijaż i już wyglądamy inaczej ;)

      Usuń
  12. piękne zdjęcia, ale makijaż z różem- cudowny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troche sie go obawiałam bo pierwszy raz robiłam taki kolorowy makijaż ale finalnie wyszło chyba całkiem nieźle :)

      Usuń
  13. przepiękne ujęcie z różowym make up:)

    OdpowiedzUsuń
  14. piękne zdjęcia, masz bardzo plastyczną twarz:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Długie kolczyki z piór i zdjęcie w bluzie - z pazurem to jest TO - przepiękna z Ciebie modelka <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w wakacje muszę znowu zacząć nosić te kolczyki :D
      Dziękuję :*

      Usuń
  16. Te kolczyki przywodzą na myśl lata 80-te. Pozdrawiam z Bydgoszczy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! mi osobiście to zdjęcie kojarzy się z Małgorzatą Ostrowską z lat 80-tych choć zupełnie się nią nie inspirowaliśmy :P
      Pozdrawiam Bydgoszcz <3 :*

      Usuń
  17. Świetna sesja! Najbardziej podoba mi się to zdjęcie w czerwonej bluzie z kapturem. Jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow, super! :) A odznaczający się stanik dostrzegłam dopiero gdy o nim przeczytałam. :D Kiedyś chciałam być modelką, ale...jakoś tak mi nie wyszło xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Zawsze Tak Jest xD do modelki brakuje mi "kilku"cm ale nie ma żadnych wytycznych co do bycia fotomodelką ;) zawsze możesz spróbować :)

      Usuń
  19. Świetne zdjęcia. Niesamowite jest to, jak makijaż bardzo potrafi zmienić twarz. Na niektórych wyglądasz nie do poznania, tak demonicznie, ale wszędzie pięknie :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za to właśnie lubię zabawę makijażem i fotomodeling <3 Dziękuję <3

      Usuń
  20. Makijaż, pozycja i wzrok - wszystko dodaje takiej głębi, sekretów i wiele historii ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :D dlatego fotomodeling tak mnie pociąga ;)

      Usuń
  21. Super zdjęcia :) Jak dla mnie lampka wina też dobra by się troszkę rozluźnić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ;) ale w niektórych sytuacjach trzeba się kierować zasadą "co za dużo, to nie zdrowo" :D

      Usuń
  22. Bardzo ciekawe zdjęcia, a moim faworytem jest zdjęcie z piórkowymi kolczykami i prostymi włosami :) Z lampką wina też fajne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię to zdjęcie z piórami :) muszę odnaleźć te kolczyki w moich szpargałach i zacząć je znowu nosić :D

      Usuń
  23. Jesteś niesamowicie fotogeniczna! Ile ja bym dała, żeby chociaż w połowie tak dobrze na zdjęciach wyglądać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że nie jest tak źle jak mówisz :P My, kobiety, lubimy być dla siebie przesadnie krytyczne ;)

      Usuń
  24. Bardzo ładne zdjęcia. :)
    Na jakiś porządek trzeba się zdecydować, więc czemu nie chronologicznie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, porządek chronologiczny pozwala zaobserwować progres, jaki nastąpił w tym czasie :)

      Usuń
  25. Piękne zdjęcia, szczególnie podobają mi się dwa pierwsze portrety, cudne są!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Pięknie wyglądasz. Widać jakąś magię w Twoich oczach...a może to radość i szczęście ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zdecydowanie radość i szczęście :) <3 dziękuję!

      Usuń
  27. Świetnie wykonana sesja zdjęciowa!
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Great post dear!! So lovely pictures!! Have a wonderful day! xx

    La ilusión de Nina - https://lailusiondenina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. O kurcze 6 lat a ty się nic nie zmieniłaś:D Super zdjęcia :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie to, że moje włosy dziś wyglądają inaczej to mogłabym śmiało stwierdzić, że te foty zostały zrobione wczoraj :P Dzięki :*

      Usuń
  30. Ależ masz piękną fryzurę na tym portrecie z kolczykami piórami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A żebyś widziała, jak bardzo się broniłam przed przedziałkiem na środku :P efekt na zdjęciu totalnie mnie zaskoczył :D

      Usuń
  31. Wow, the pictures from 2013 are fantastic!
    Thank you for your kind comment on my blog. Do you want to follow each other?
    xx Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Co za fotogeniczna buźka! Nie mogę oderwać wzroku, pełen profesjonalizm :))

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne zdjęcia, piękne makijaże! A i lampki wina od czasu do czasu trzeba się napić :D
    https://klaudia-kowalczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że tak ;) Dzięki! cieszę się, że się podoba

      Usuń
  34. Wonderful photos and interesting post dear!

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetna sesja ;) Zdjęcie w bluzie jest moim ulubionym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo lubię to zdjęcie :) cieszę się, że i Tobie się podoba

      Usuń
  36. Świetne zdjęcia, jesteś bardzo fotogeniczna

    OdpowiedzUsuń
  37. Super zdjęcia, można powspominać :) Świetne są takie posty, gdzie wraca się do przeszłości.

    OdpowiedzUsuń
  38. Przepiękna zdjęcia :)!!! Ale... zdecydowanie wolę Cię w kręconych włosach ;)!!!
    Buziaki:*!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! :* :D ja tez siebie bardziej wolę w kręconych :D

      Usuń
  39. Ciekawy makijaż w sesji z kapturem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to był chyba pierwszy kolorowy makijaż, jaki wykonałam ;)

      Usuń
  40. 2013?! Ja wtedy wyglądałam i malowałam się jak wypłosz! Gdybyś nie napisała daty, to w życiu bym się nie domyśliła :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha! :P nie no chyba nie było aż tak źle, co? :P

      Usuń
  41. Bardzo profesjonalne zdjęcia. Chociaż powiem, że w loczkach Ci bardziej do twarzy, ale wszystkie zdjęcia cudne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też uważam, że w loczkach jest mi lepiej :P Dziękuję Ci bardzo <3 :*

      Usuń
  42. Mega zdjęcia 😍😍😍
    zapraszam również do mnie https://sweeetdreamsx.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! na pewno odwiedzę Twój blog :)

      Usuń
  43. Zdjęcia mega i piękny makijaż:)
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetne zdjęcia, nie mogę się doczekać kolejnych :)
    Dobrze mieć takich przyjaciół :)
    Tym winem narobiłaś mi smaka, a ja w tygodniu nie pije żeby lepiej się wstawało rano do pracy, ale w weekend nadrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to nie ma znaczenia :P jesienią i zimą bez względu na to czy wypiję lampkę wina wieczorem do kolacji czy filmu i tak mam problem ze wstaniem z łóżka :P
      Cieszę się, mam wam do pokazania jeszcze mnóstwo ciekawych zdjęć :)

      Usuń
  45. Świetna sesja. I pomyśleć, że była ona robiona w 2013 roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szmat czasu a mam wrażenie jakby to było wczoraj :P

      Usuń
  46. Pretty! I love the long feather earrings and all these different make-up looks!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. happy to hear that :) that was my first time with colour make up so i'm glad thet you like it :)

      Usuń
  47. Świetny klimat zdjęć i fanie że takie miłe wspomnienia łączą Cię z tymi zdjęciami :D Super !

    OdpowiedzUsuń
  48. Jakie subtelne zdjęcia... Klimatyczne... ładna jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetne portrety! Mega podoba mi się makijaż i dopasowanie fryzury.
    Od roku zbieram się, żeby kupić lampy i tło, żeby móc w domu zrobić małe studio, ale jakoś mi nie wyszło i do dziś robię jedynie plenery. Chętnie bym Cię wzięła na sesję!
    Również obserwuję, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Wielka szkoda, że jesteś ze Śląska ;) lubie tez foty w plenerze. warto inwestować bo to tylko owocuje fajnymi fotami. A za tło do portretów świetnie służy biała ściana :D

      Usuń

Dzięki za komentarz :) niedługo wpadnę z rewizytą ;)

Copyright © in progress , Blogger