środa, 4 września 2019

FOTOMODELING PART. 2 - PIÓRA

   W dzisiejszym poście chciałabym pokazać wam efekty kolejnej sesji, która również była realizowana ze wspomnianym w pierwszym poście Marcinem.

   Na początku mojej fotomodelkowej przygody nie miałam w sobie jeszcze na tyle dużo odwagi żeby odezwać się do kogoś obcego i umówić się na zdjęcia. Co za tym idzie Marcin był w tym czasie osobą z którą najczęściej współpracowałam. Potem poznałam też Andrzeja i Grześka, ale o tym w kolejnych postach, bo mamy kilka ciekawych sesji za sobą.

   Sesja odbyła się o bandyckiej porze bo pamiętam, że zaczynaliśmy około 4.30 rano! Ale byłam tak podekscytowana, że to nie był problem. Na szczęście był sierpień i było ciepło. Do tej sesji przygotowaliśmy się znacznie lepiej i nie była tak spontaniczna jak ta pierwsza. Koncepcją były zdjęcia nad wodą i we mgle. Niestety mgła się nie pokazała ale znaleźliśmy mały staw w lesie. Marcin specjalnie przygotował naszyjnik z piór, na miejscu wymalował mnie białą farbą a ja ogarnęłam makijaż i resztę stylizacji.


   Wbrew pozorom to ważne, żeby przed sesją dokładnie omówić cały pomysł żeby uniknąć nieporozumień. Czasem oczekiwania fotografa mogą się bardzo różnić od wyobrażeń modelki. A uwierzcie mi, aparat wyłapie wszystko. Jeśli modelka nie czuje tematu lub krępuje się przed aparatem to wszystko będzie widać. Przynajmniej na początku, kiedy jeszcze nie do końca panuje nad mimiką i ułożeniem ciała. Jeśli pomysł, który przedstawia fotograf zupełnie Ci się nie podoba, powiedz mu o tym. Być może wspólnie wymyślicie coś lepszego.


   W moim przypadku większość sesji odbywała się w formie tzw TFP. Oznacza to, że obie strony poświęcają swój czas na realizację sesji zdjęciowej. To prawie jak wymiana barterowa. Fotograf ma aparat, lampy, blendy, modelka wizerunek, stylizację czy makijaż. Oboje także mają umiejętności, które wykorzystują wzajemnie. W związku z tym że nikt nikomu za to nie płaci, sesja najczęściej odbywa się bez podpisywania umowy. Oznacza to także, że każda że stron może umieścić te zdjęcia w swoim portfolio ale żadna że stron nie może (lub nie powinna) wykorzystywać zdjęć do celów komercyjnych. 








A na koniec dwa zdjęcia z tzw "backstage" w trakcie przygotowań do sesji już na miejscu :)

o takiej godzinie obowiązkowo kawa

Marcin jest mistrzem w strzelaniu mi kompromitujących zdjęć :P


Może macie jakieś pytania w tym temacie, na które mogłabym Wam odpowiedzieć? Może jesteście czegoś ciekawi i chcielibyście żebym poruszyła tę kwestię? Napiszcie w komentarzu :)

109 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) to była moja druga sesja w życiu i byłam z niej bardzo zadowolona :)

      Usuń
  2. Wow! Pięknie wyglądasz!
    Bardzo fajna koncepcja i zdjęcia niesamowite!:)
    Poza tym jestem pod wrażeniem, że dałaś rady pozować o tak wczesnej porze, bo ja choć jestem niby rannym ptaszkiem, to o tej godzinie byłabym nie do życia;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że był weekend więc nie musiałam iść do pracy ale przed tą sesją (jak przed każdą :P ) byłam bardzo podekscytowana więc zerwałam się z łóżka jak tylko zadzwonił budzik :D cieszę się, że zdjecia się podobają :)

      Usuń
  3. Jesteś prześliczna!!! Zdjęcia portretowe mnie urzekły, a z resztą, cała sesja jest świetna :D!!!
    Fajnie, że masz taki układ z profesjonalnymi fotografami. Sesje z moim mężem to jedna wielka nerwówka ;P.
    P.S. Dziękuje Ci serdecznie za odwiedziny na moim blogu :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa :) mężowi należą się wyrazy uznania za cierpliwość :P

      Usuń
  4. Podziwiam! Nie wstałabym o 4.30 xD ciężko mi do pracy podnieść się o 6 ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem xD ale na szczęście na zdjęcia o takich godzinach wstaje bardzo bardzo rzadko ;)

      Usuń
  5. Świetna sesja i zdjęcia 😍 O 4 tej rano wstawałam kiedyś do pracy, kiedy dojeżdżałam, teraz by mnie nikt z łóżka nie wyciągnął żywej 😄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też teraz codziennie wstaje o 6... o 4 jestem w stanie wstać tylko w wyjątkowych przypadkach :D na szczescie w przypadku sesji zdjeciowych zawsze sie udawało :) bardzo się cieszę, że zdjęcia się podobają

      Usuń
  6. Odważnie:D Super zdjęcia, masz potencjał:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podobają :) dzięki!

      Usuń
  7. woooow! to robi na maksa zajebiste wrażenie ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mega się cieszę, że się podoba ;) wprawdzie nie są to moje najlepsze foty ale strasznie je lubię :D

      Usuń
  8. this post is amazing!
    Kisses,
    Tijana

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna, pomysłowa sesja, wyglądasz przepięknie <3
    Pozdrawiam, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wygląda by było cipeło hah super :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Chcialabym wziąć kiedyś udział w podobnej sesji, piękne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcieć to móc :) poszukaj fotografa i spróbuj

      Usuń
  12. fajna klimatyczna i bardzo nastrojowa:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oh very interesting darling~ Great photos

    OdpowiedzUsuń
  14. Jako fotograf, mogę powiedzieć, że masz potencjał na bycie fotomodelką i masz przecudną buzie.. tak zdjęcia fotografa, z którym współpracowałaś kompletnie mi się nie podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marcin obecnie jest głównie fotografem ślubnym. Takie zdjęcia robiliśmy dla zabawy. Mi bardzo się podobają ale to pewnie z sentymentu, bo to były moje pierwsze sesje :) dzięki za miłe słowa :)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Własnoręcznie wykonany przez fotografa :) dzięki!

      Usuń
  16. Świetna sesja, takie plemienne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma taki lekko plemienny klimat, prawda? :D mam na koncie jedną sesję z pioropuszem, który jest totalnie "indiański". Pojawi się tu za jakiś czas :)

      Usuń
  17. Zdjęcia z backstage - jak slodko :) Takie zdjęcia są bardzo fajne. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha ja też lubię te z backstage :D najczęściej są bardzo kompromitujące ale mimo wszystko bardzo je lubię. Pokazują, że fotomodelka to normalny człowiek, który nie zawsze musi wyglądać dobrze :D

      Usuń
  18. Dziękuję za Twoją opinię :) nie każdemu wszystko się podoba. Posty zdjęciowe będę wrzucać w porządku chronologicznym więc jest na co czekać ;) mam nadzieję, że wśród nich znajdzie się coś, co Ci się spodoba :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna sesja :) Mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Odpowiedzi
    1. Pióra to był pomysł fotografa :) sam malował i robił naszyjnik :)

      Usuń
  21. Jednym słowem ciekawa, ale dla mnie za odważna sesja zdjęciowa :) Zdjęcia z backstage mnie rozbawiły trochę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Backstage ma to do siebie, że zdjęcia są raczej zabawne :D fakt, sesja wygląda na dość odważną ale to zależy od podejścia ;) nie widać tego, ale pod piórami miałam samonośny biustonosz w cielistym kolorze. Ot, magia Photoshopa

      Usuń
  22. Świetny pomysł na sesję :) Efekt był wart wstawania o takiej godzinie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ;) czasem warto się poświęcić

      Usuń
  23. Bardzo fajnie wykonana sesja zdjęciowa :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawa ta sesja, podoba mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniala sesja! sliczne te zdjecia :) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow! Mega efekty mega efektownej sesji zdjęciowej :) Inaczej nie potrafię jej opisać- normalnie MIAZGA :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetna sesja i piękna modelka!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zdjęcia się podobają :) buziaki!

      Usuń
  28. Masz potencjał! Udana sesja. :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ładna sesja zdjęciowa. Masz talent do pozowania :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Doskonała sesja zdjęciowa! Portrety wyszły fenomenalnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Ja też bardzo lubię te portrety :)

      Usuń
  31. Świetna sesja. Gratuluję odwagi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :) nie trzeba odwagi A wystarczy samoświadomosć i akceptacja :)

      Usuń
  32. O kurde, odważna sesja!
    Fakt, komunikacja jest ważna i to nie tylko w relacji modelka-fotograf;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, komunikacja jest ważna w każdej relacji :)

      Usuń
  33. wow, jaki klimat! genialna sesja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mega się cieszę, że się podobają :)

      Usuń
  34. Wspaniale się prezentujesz!

    OdpowiedzUsuń
  35. Kochana jak mam dodać obserwację? Bo coś to nie działa z boku:(:( Jest tylko ilość obserwatorów ale nie ma opcji dodaj:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej! Muszę To sprawdzić! :( Wiem, że można dodać też przez listę czytelniczą O ile jesteś na blogspocie ;)

      Usuń
  36. Strasznie nie lubię fotografowana. Mam wrażenie, że i tak wyjdę okropnie bez względu na to co zrobię. Strasznie się krępuję przed obiektywem, więc podziwiam Cię za to, że tak swobodnie prezentujesz się na zdjęciach. Sesja wyszła wyjątkowo. Zdjęcia są oszałamiające, aż szkoda, że ta mgła się nie pojawiła.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, pozbądź się kompleksów i uprzedzeń. Nie bądź dla siebie taka krytyczna :) ja też się bałam przed pierwszą sesją ale fotograf (przynajmniej w moim przypadku) dawał mi bardzo dużo wskazówek. Fakt, szkoda że mgła się nie pokazała, ale mimo wszystko jestem zadowolona :) Dzięki za mile słowo

      Usuń
  37. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Ale czasem warto się poświęcić :)

      Usuń
  38. Ależ cudowna, klimatyczna sesja! Jestem Tobą zachwycona (i umiejętnościami fotografa)! :)

    Ściskam,
    Zuzanna

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo klimatyczna sesja, ale pora rzeczywiście bardzo wczesna! Mega mi się podoba taki pomysł współpracy (tfp) ":)
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z takiej współpracy każdy czerpie coś dla siebie :) ja zawsze zadaję sobie pytanie "jeny Czy to naprawdę MUSI być TAK WCZEŚNIE?!" Ale gdy po kilku dniach fotograf wysyła mi gotowe zdjęcia to wiem, źe było warto :)

      Usuń
  40. O jejku, ta sesja robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo kreatywnie, za co wielki plus! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staraliśmy się, żeby sesja nie była "zwyczajna" i nudna ;) cieszę się, że się podoba :)

      Usuń
  42. Ciekawa koncepcja, w nieco afrykańskim stylu. To prawda aparat uchwyci wszystko.
    W modellingu fajne jest to , że w pewien malutki sposób jest się tam aktorem chwili, tematu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Musisz to poczuć i wejść w rolę. Inaczej nic z tego nie wyjdzie :)

      Usuń
  43. Przepięknie wyszły zdjęcia z sesji.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ej no wcale nie są takie strasznie kompromitujace 😀😀😀 rewelka naprawdę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha :D takie zdjęcia pozwalają na rozluźnienie atmosfery :D i pokazują, że modelki nie zawsze wychodzą na zdjęciach tak pięknie xD

      Usuń
  45. Do takiej kreacji to bym wybrała tylko osłonki na brodawki, coś takiego https://julimex.pl/pl/p/Lekkie-oslonki-na-brodawki-ALL-UP-PS-08%2C-dwie-pary/1637 . Biust zakryty ale nic nie widać. Te samonośne lubią pokazać się w najmniej oczekiwanym momencie i wtedy już zdjęcia od nowa trzeba robić.

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz :) niedługo wpadnę z rewizytą ;)

Copyright © in progress , Blogger