niedziela, 12 stycznia 2020

FOTOMODELING PART.5 - RUSAŁKA

   Dawno nie było posta fotomodelkowego więc dziś przygotowałam właśnie taki :)

   Mimo, że bardzo lubię zimę (ale taką ze śniegiem i mrozem) to już nie mogę się doczekać wiosny, cieplejszych dni i lżejszych ubrań. Wiosną chcę zacząć działać na moim taraso-ogródku, gdzie chcę zrobić sobie miejsce do wypoczynku a także zasadzić zioła :)

   Zdjęcia z dzisiejszego posta powstały we wrześniu 2013 roku i są w bardzo słonecznym, ciepłym klimacie. Za to je lubię :) Fotografował Grzesiek Chełkowski i o ile mnie pamięć nie myli, to była nasza druga wspólna sesja. Umówiliśmy się bardzo wcześnie rano, by uchwycić poranną rosę i piękne, ciepłe światło. Jestem strasznym śpiochem ale wstawanie na sesję o tak bandyckich godzinach jak 4 rano nigdy nie były dla mnie problemem. Przygotowaniom do sesji zawsze towarzyszy taka ekscytacja, którą pamiętam z czasów podstawówki gdy nie mogłam się doczekać wycieczki szkolnej :P znacie to uczucie?

   Co ciekawe, miesiąc przed tą sesją skręciłam kostkę i nadal poruszałam się o kulach. Ziemia na polu była bardzo miękka i moje kule w niej grzęzły no i... Grzesiek musiał mnie po tym polu nosić z miejsca na miejsce. Śmiałam się nawet, bo w pewnym momencie mając torbę z aparatem i wszystkimi akcesoriami przerzucił mnie sobie przez ramię jak przysłowiowy worek xD

   Słońce mimo wczesnej godziny świeciło jak wściekłe i dużo zdjęć musiało powstać na "raz, dwa, trzy". Czyli ustawiałam się z zamknietymi oczami i otwierałam je gdy Grzesiek policzył do 3. To był jedyny sposób bym na zdjęciu miała otwarte oczy.

   Sesja miała być utrzymana w sielskim, delikatnym klimacie z odrobiną niewymuszonej, subtelnej nagości. Efekt, jaki osiągnęliśmy bardzo mi się podoba a zdjęcia przywołują na myśl ciepły leniwy poranek. Z polnych traw i innych roślin zaplotłam nawet wianek ;)

   W związku z tym, że na tej sesji powstały zdjęcia z tzw "nagością zakrytą" to chciałabym poruszyć ważną kwestię dotyczącą  takich właśnie sesji fotograficznych.

   Zawsze, zanim zgodzę się na udział w proponowanej mi sesji zdjęciowej omawiam wszystko dokładnie. Od wspomnianej daty i godziny przez makijaż, fryzurę i stylizację po zakres pozowania. To ważne, żeby wszystko dokładnie ustalić by nie było później nieprzyjemnych sytuacji czy rozczarowań z żadnej ze stron biorących udział w sesji.

   Pamiętajcie. Sesje, w których pojawia się nagość i model/modelka ma odsłonić nieco więcej ciała muszą odbywać się za jego/jej zgodą. Nie może być tak, że fotograf nagle mówi coś w stylu "ok... teraz ściągnij bluzkę". To nie do przyjęcia.

   Nie każdy czuje się ze swoim ciałem na tyle dobrze, by pozować do nagich czy częściowo nagich zdjęć i fotograf nie może tego wymuszać nawet jeśli płaci modelce za zdjęcia. Na szczęście nigdy nie trafiłam na takiego, ale są fotografowie (choć ja bym ich tak nie nazwała...), którzy wykorzystują w ten sposób naiwne i niedoświadczone modelki. Dlatego ważne jest, by wiedzieć kiedy i w jaki sposób powiedzieć "NIE". Nawet w czasie sesji.

   Każdy odpowiada za siebie i może pokazywać swoje ciało komu i w jaki sposób chce ale nikt nie może nikogo do tego zmuszać.

   W związku z tym, że to wizerunek modelki widnieje na zdjęciu może ona w każdym momencie wycofać zgodę na jego upublicznienie przez fotografa, o czym warto pamiętać.

   Wracając do samych zdjęć... poniżej znajdziecie zdjęcia, na których tej nagości nie widać. Ja osobiście uważam że nagość i akt w fotografii to nic złego i niewiele ma wspólnego z szeroko pojętą erotyką ale nie będę takich zdjęć udostępniać na blogu.




Moje ulubione <3



Chętnie poznam Wasze zdanie zarówno na temat zdjęć z dzisiejszego posta jak i fotografii aktu. Jest to dla was akceptowalne czy raczej uważacie to za pewnego rodzaju "wynaturzenie" czy dewiacja?

109 komentarzy:

  1. Cudowne zdjęcia :) Rady świetne dla modelek. Co prawda ja zdecydowanie wolę stać po drugiej stronie aparatu, czyli robić zdjęcia. Bardzo długo robiłam sesje zdjęciowe i nie wyobrażam sobie, żebym mogła wykorzystać czyjąś naiwność dla swojej korzyści.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z doświadczenia wiem, że kobiety fotografowie podchodzą do tego nieco inaczej... no bo co Ci po tym, że pooglądasz czyjeś cycki skoro masz swoje :P

      Usuń
  2. piekna sesja, bardzo kobieca i sensualan choc niby zakryta :) pieknie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki właśnie był zamysł tej sesji :) Cieszę się, że się podoba :)

      Usuń
  3. Zdjęcia wyszły magicznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, wyglądasz rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdjęcia po prostu przepiękne, ciepło i pozytywna energia aż z nich bije <3
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agness, bardzo mi miło :) mam nadzieję, że ta pozytywna energia Ci się udzieliła :)

      Usuń
  6. Wooow rzeczywiście jak rusałka . Przepiękny owoc współpracy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :D początkowo miała to być "dziewka na polu" xD ale wyszła z tego rusałka :P

      Usuń
  7. Sesja super, zdjęcia cudne :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bajeczna sesja. Co do wiosny.... zastanawiam się czy nei spadnie śnieg... pamiętam takie Święta Wielkanocne ze śniegiem oj i to sporo napadało....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też pamiętam te Święta Wielkanocne :P ulepiliśmy wielkie jajo wielkanocne a w lany poniedziałek rzucaliśmy się śnieżkami xD

      Usuń
  9. Też jestem totalnym śpiochem, ale jeśli chodzi o zdjęcia potrafię wstać wcześnie 🙂
    Bardzo piękna sesja 😍
    To prawda - zdjęcia typu nagość zakryta mają niewiele wspólnego z erotyką ,niestety niewiele osób to rozumie;wnioskuje to oglądając tego typu zdjęcia na Instagramie gdzie komentarze ,pozostawiają wiele do życzenia.
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla niektórych "goła baba" to "goła baba" i w żaden sposób nie są w stanie zobaczyć a co dopiero zrozumieć tego artyzmu w takim zdjęciu. Niestety...

      Usuń
  10. Też nie mogę doczekać się wiosny, jednak ja osobiście nie znoszę zimy, zimna, mrozu, błota, ciapy i tak dalej. Dla mnie mogłoby być cały czas lato ;) Przepiękne zdjęcia, rewelacja! Ja osobiście, chociaż bym się nie rozebrała do zdjęcia, nie mam zresztą co pokazywać xd, to nie mam nic przeciwko takiej formie zdjęć. :) Cudowny wpis naprawdę!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa :) Ale co do tego, że niby nie masz co pokazywać to każdej kobiecie ale to bezwzględnie każdej polecam wziąć udział w takiej sesji. Nie mówię od razu o całkowitym akcie ale choćby bielizna czy zwiewne ciuszki. Dzięki takiej sesji można zyskać dużo pewności siebie, miłości i akceptacji własnego ciała. Każda z nas ma w sobie coś, co jej przeszkadza. U mnie to zawsze były wąskie biodra. Dzięki zdjęciom zobaczyłam, że nie są takie złe jak mi się wydawało ;)

      Usuń
  11. Muszę przyznać że zdjęcia są niezwykle sensualne ale nie wulgarne! podobają mi się ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne i mega subtelne zdjęcia! Mają niesamowity klimat.

    OdpowiedzUsuń
  13. jakie piękne zdjęcia, ach, aż się rozmarzyłam !

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczne ujęcia. Czuć tak bardzo wiosnę :) Ja też za nią tęsknię, choć akurat zima w takiej formie w jakiej aktualnie ją gościmy jest nawet przyjemna :)
    Odnośnie aktu - uważam, że profesjonalnie wykonane zdjęcia są sztuką. To model/ka ustala w tym przypadku granice, więc nie ma tutaj mowy o wynaturzeniu.
    Grunt, żeby pokazać ciało w sposób chwytający za serce, a nie w sposób ordynarny :)
    Widziałam wiele aktów wykonanych niesamowicie, oraz wiele kiepskich - pokazujących za dużo na raz, albo w nieprzyjemny dla oka sposób. Ale to moja opinia, a jeśli chodzi o fotografię, to jestem laikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na laika masz bardzo profesjonalną opinię na ten temat :) Zupełnie się z Tobą zgadzam. Nie jest sztuką rozebrać modelkę i zrobić byle jakie zdjęcie i się cieszyć z gołych cycków. Sztuką jest zrobić jej zdjęcie, które zostanie zauważone i zapamiętane nie tylko ze względu na to, że ktoś na nim pokazał troche więcej ciała.

      Usuń
  15. Szczerze, to nie mam zdania na temat nagich sesji czy zdjęć, (nigdy się nad tym nie zastanawiałam ;)) ja bym się nie rozebrala, bo nie mam, aż tak idealnej figury :).
    Twoje zdjęcia bardzo fajnie się ogląda, jest w nich coś magicznego - taki sielski klimat. Brawo, ciężka praca się opłaciła :).
    Mi również bardzo podoba się to zdjęcie, które jest twoim ulubionym - na prawdę piękne 😘.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że to zdjęcie podoba się również Tobie :)
      Co do nagich zdjęć to "figura lub jej brak" nie są argumentem. Jeśli kobieta kocha swoje ciało to bez względu na to czy jest zgrabna czy bardziej puszysta jest piękna i może wyjść na zdjęciu pięknie :)

      Usuń
  16. Oh I love it all your photos and your poses darling
    xx

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla mnie- niepoprawnej romantyczki taka sesja jest ucieleśnieniem niezwykłości Kobiety, jej związku z naturą, piękna i zmysłowości... Cudowne zdjęcia! Pozdrawiam, Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie! bardzo mi miło i cieszę się bardzo, że zdjęcia się podobają :)

      Usuń
  18. Pierwsze zdjęcie to mój faworyt!

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniała sesja, bardzo klimatyczne zdjęcia, bardzo kobiece i zmysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że klimat zdjęć się podoba :)

      Usuń
  20. Zazdroszczę takiej sesji :) Ja w lutym wybieram się na sesję w studio :) Tylko nie wiem na jaki styl postawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sesja w studio daje sporo możliwości ;) portrety w stylu beauty, stylizacje. Zależy co lubisz i w czym czujesz się najlepiej :) a latem można wyskoczyć na łąkę :D

      Usuń
  21. Jesteś niezwykle estetycznym, subtelnym i smacznym owocem kobiecości

    OdpowiedzUsuń
  22. Beautiful photos. Very relaxed and scenic.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie takie zdjęcia są niesamowicie kobiece i subtelne, chętnie bym na taką sesje przystała ;p Najważniejsze, żeby nie było za dużo negliżu :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Jakie te zdjęcia są kobiece i zmysłowe... piękna jesteś ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wyglądasz przepięknie! Super sesja!
    Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna , delikatnie sensualna sesja zdjeciowa .
    Bardzo kobieca ale tez zarazem dziewczęca i delikatna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc udało nam się sprostać początkowym założeniom sesji :) bardzo ją lubię właśnie za tą delikatność

      Usuń
  27. Świetnie wykonane zdjęcia :D Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Taki ciepły I przyjemny wpis, do tego piękne zdjęcia! Pozdrawiam Cię bardzo I też czekam na wiosnę 🥰

    OdpowiedzUsuń
  29. wyglądasz na zdjęciach wow:) cudownie:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie wyglądasz! Bardzo klimatyczna sesja.

    OdpowiedzUsuń
  31. Hahaa :DD Ciekawa sprawa z genezą powstania tych zdjęć :D Faktycznie, Rusałka. ;) No i teraz sama wiosny chcę! Chociaż już niedługo.. całkiem szybko nadchodzi.. ;)

    Mój kanał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz... czego się nie robi dla kilku zdjęć :D

      Usuń
  32. Przepiękne zdjęcia oraz cudny klimat :) Wszystko zrobione ze smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zdjęcia się podobają :) ja również lubię ten klimat :)

      Usuń
  33. Przepiękne zdjęcia :D!!! Uwielbiam takie sielskie klimaty :D!!!

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetne zdjęcia. Uwielbiam światło wczesnego poranka, ale zwykle jestem zbyt leniwa,by je podziwiać na żywo;)
    Myślę, że poruszyłaś we wpisie ważną kwestię. Uważam, że modele i modelki powinni się czuć komfortowo z tym, w jaki sposób są ukazywani, szczególnie, jeśli zdjęcia mają trafić do szerszej publiczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście ;) jak modelka nie będzie czuła się komfortowo to jakby nie pozowała to i tak wszystko będzie widać na zdjęciach. a takie spięcia bardzo łatwo wyłapać :P

      Usuń
  35. Bardzo piękne i sensualne fotografie. Bije z Ciebie naturalność. Poza tym widać że pan fotograf zna się na rzeczy. Nie mam nic przeciwko aktom, ale sama bym się nie odważyła na to. Komfort modela/ modelki jest bardzo ważny. Ciekawe porady.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) to prawda, komfort modelki jest ważny bo aparat wyłapuje każde spięcie, każdy dyskomfort ;)

      Usuń
  36. wow! sesja jest przepiękna! uwielbiam takie klimaty i efekt przydymienia jakby na zdjęciu!

    OdpowiedzUsuń
  37. Wyglądasz bajecznie!! Mega kobieco ale jednocześnie uroczo <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo! Cieszę się, że zdjęcia Ci się podobają :)

      Usuń
  38. Cudne zdjęcia ach sama bym tak chętnie pobiegała po polu też tęsknię za słońcem. Ja co prawda nie nadaję się ani na modelkę ani na fotografkę ale kocham podziwiać zdjęcia. Te przedstawiające nagość nie muszą być erotyczne. Widziałam wiele, które miały mnóstwo do przekazania i nie miały w sobie nic wulgarnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest ważne, jednak nie wszyscy są w stanie to zrozumieć a co więcej docenić. Wyczekuję choćby tej wiosny by móc zrzucić z siebie te grube swetry. Mimo mojej absolutnej miłości do wielkich swetrów mam ich już dość :P

      Usuń
  39. Fajny klimat i sceneria. Wstawanie o takiej porze jest nie lada wyczynem, godnym podziwu, bo ja też uwielbiam spać. Myślę, że akty same w sobie również mogą wiele ukazać, ale ludziom pierwsze co rzuca się w oczy to nagość. I co z tego? A wyraz oczu, a wyraz twarzy? Zresztą, młodość przemija, a do zdjęć można wrócić i to jest jakby też sedno fotografii, uwiecznić upływające chwile, upływający czas. Może sama bym całkiem nagich zdjęć sobie nie zrobiła, wstydziłabym się rozebrać przed fotografem, ale w samej bieliźnie jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) A jak miło będzie obejrzeć takie zdjęcia. Lubię akty że smakiem i takie, które poruszają. A zdjęcia w bieliźnie To super pomysł także na prezent dla ukochanego :)

      Usuń
  40. Bardzo ładne zdjęcia i mega klimat!
    :)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Fenomenalne zdjęcia! Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Dzięki za komentarz :) niedługo wpadnę z rewizytą ;)

Copyright © in progress , Blogger